"МуМі"
№ з\п |
Назва заходу |
Клас |
Відповідальна особа |
1 |
Книжково-журнальна виставка «На планеті Ввічливості та Вихованості» |
1-4 класи |
Бібліотекар О.Макаровська |
2 |
Тренінг «Дружба єднає наші серця» |
3-4 класи |
Психолог школи Н.Шматок Педагог-організатор І.Кундельська |
3 |
Арт майстерня «Долоньки дружби» |
2 класи |
Психолог школи Н.Шматок Педагог-організатор І.Кундельська |
4 |
Перегляд мультфільмів про дружбу |
1-4 класи |
Класні керівники 1-4 класів Педагог-організатор І.Кундельська |
5 |
Бесіда «Якщо друг у тебе є, життя радісним стає» |
1 класи |
Класні керівники 1 класів |
6 |
Бесіда «Подорож до країни Дружби» |
2 класи |
Класні керівники 2 класів |
7 |
Бесіда «Дружба – найцінніший скарб» |
3 класи |
Класні керівники 3 класів |
8 |
Бесіда «В міцній дружбі наша сила» |
4 класи |
Класні керівники 4 класів |
№ з\п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія |
Термін виконання |
Відповідальна особа |
1. |
Книжково-журнальна виставка «На планеті Ввічливості та Вихованості» |
1-4 класи |
Вересень |
Бібліотекар |
2. |
Спостереження за учнями та їхньою міжособистісною взаємодією під час уроків та перерв зокрема |
1-4 класи |
Протягом року |
Психолог, соціальний педагог, класні керівники |
3. |
Ранкові зустрічі з метою формування позитивного мікроклімату в класному колективі та дружніх стосунків |
1-4 класи |
Протягом року |
Класні керівники |
4. |
Тренінг «Дружба єднає наші серця» |
3-4 класи |
Вересень |
Психолог школи, педагог-організатор |
5. |
Арт майстерня «Долоньки дружби» |
2 класи |
Вересень |
Психолог школи, педагог-організатор |
6. |
Перегляд мультфільмів про дружбу |
1-4 класи |
Вересень |
Класні керівники 1-4 класів, педагог-організатор |
7. |
Бесіда: «Якщо друг у тебе є, життя радісним стає» |
1 класи |
Вересень |
Класні керівники 1 класів |
8. |
Бесіда «Подорож до країни Дружби» |
2 класи |
Вересень |
Класні керівники 2 класів |
9. |
Бесіда: «Дружба – найцінніший скарб» |
3 класи |
Вересень |
Класні керівники 3 класів |
10. |
Бесіда: «В міцній дружбі наша сила» |
4 класи |
Вересень |
Класні керівники 4 класів |
11. |
Тренінгове заняття: «Бути толерантним – почати з себе» |
3-4 класи |
Листопад |
Психолог школи, соціальний педагог, педагог-організатор |
12. |
Тренінгове заняття: «Ввічливість і повага – дорога до серця кожного» |
1-2 класи |
Листопад |
Психолог школи, соціальний педагог, педагог-організатор |
13. |
«Конфлікти та конструктивні шляхи вирішення» |
3-4 класи |
Січень |
Психолог школи, соціальний педагог |
14. |
Бесіда з елементами тренінгу: «Як правильно впоратись з агресією» |
3-4 класи |
Січень |
Психолог школи, соціальний педагог |
15. |
Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям |
Учасники навч.вих. процесу |
Січень |
Психолог школи, соціальний педагог, педагог-організатор |
16. |
|
Педагоги |
Січень За запитом |
Психолог школи, соціальний педагог |
17.
|
Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей |
Батьки |
Протягом року |
Психолог школи, соціальний педагог, класні керівники |
18. |
Виставка малюнків: «Ми за безпечний інтернет» |
1-4 класи |
Лютий |
Класні керівники, педагог-організатор |
19. |
Лекторій для вчителів: «Алгоритм дій для вчителя при підозрі булінгу» |
Педагоги |
За запитом |
Психолог школи, соціальний педагог |
20. |
Перегляд мультфільмів та роликів щодо правил користування інтернет-мережею |
2 класи |
Лютий |
Психолог школи, соціальний педагог, педагог-організатор |
21. |
Година спілкування «Розкажи мені про себе» |
1-2 класи |
Лютий |
Психолог школи, соціальний педагог, педагог-організатор |
22. |
Бесіда: «Безпечний інтернет для дітей» |
3-4 класи |
Лютий |
Психолог школи, соціальний педагог, педагог-організатор |
23. |
Діагностика згуртованості та мікроклімату класного колективу, опитування учасників освітнього процесу, виявлення тривожності та агресії |
1-4 класи |
Протягом року |
Психолог школи, соціальний педагог
|
24. |
Корекційно-розвивальне заняття: «Добрі і погані вчинки – роби правильний вибір» |
1-2 класи |
Березень |
Психолог школи, соціальний педагог, педагог-організатор
|
25. |
Консультування класних керівників стосовно результатів діагностики класного колективу |
Педагоги |
Протягом року |
Психолог школи, соціальний педагог |
26. |
Консультування класних керівників адміністрацією закладу щодо проблемних ситуацій |
Педагоги |
За запитом |
Адміністрація, психолог школи, соціальний педагог |
27. |
Висвітлення проблеми на веб-сторінці школи |
Батьки, педагоги |
Протягом року |
|
28. |
Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS») |
Психолог, соціальний педагог |
Протягом року |
Психолог школи |
29. |
Підготовка звіту про виконання плану заходів із запобігання та протидії булінгу |
Учасники навч. вих.. процесу |
Травень - червень |
Психолог школи |
До булінгу (цькування) в закладах освіти належать випадки, які відбуваються безпосередньо в приміщенні закладу освіти та на прилеглих територіях (включно з навчальними приміщеннями, приміщеннями для занять спортом, проведення заходів, коридорами, роздягальнями, вбиральнями, душовими кімнатами, їдальнею тощо) та (або) за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою, планом роботи закладу освіти, та інших освітніх заходів, що організовуються за згодою керівника закладу освіти, в тому числі дорогою до (із) закладу освіти.
Усі учасники освітнього процесу у разі виявлення випадків булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб, в обов’язковому порядку протягом дня повідомляють керівника закладу освіти у письмовій формі – заява.
Заява заповнюється державною мовою, розбірливим почерком. Виправлення не допускаються. У заяві необхідно вказати:
- прізвище, ім’я, по батькові заявника, адресу фактичного проживання, контактний телефон;
- навести розгорнутий виклад фактів щодо виявлених випадків булінгу (цькування);
- зазначити дату подання заяви та підписати особисто.
1. У день подання заяви видається наказ по закладу освіти про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.
2. Створюється комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) зі складу педагогічних працівників (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьків постраждалого та булера, керівника закладу освіти та скликається засідання.
3. Комісія протягом 10 днів проводить розслідування та приймає відповідне рішення:
- якщо Комісія визнає, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять системний характер, про це повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна превенція) та Служба у справах дітей;
- якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою.
4. Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів Комісії.
5. Кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), за наявності — спостерігачі зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого,
- тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.
Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення,
- тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.
Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років,
- тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.
Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років,
- тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.
- Моральне чи фізичне насильство, агресія – 340-850 грн.
- Дії з особливою жорстокістю, повторне порушення – 850-1700 грн.
1. |
Профілактика та протидія булінгу (цькуванню) у школі |
Проведення ігор, тренінгів, психологічних бесід з учнями школи на обрані теми: мистецтво дружити, емоційний інтелект, конфлікт та шляхи його вирішення, допомога іншим та співпереживання, моральні цінності в житті людини |
Практичний психолог |
Протягом року |
|
|
Інформаційно-просвітницька діяльність серед учасників освітнього процесу щодо булінгу (цькування). Правила ефективної комунікації та взаємодії між школярами без насильницької моделі поведінки
|
Адміністрація школи, практичний психолог, класні керівники, педагогічні працівники
|
Протягом року |
|
|
Спостереження за емоційно-психологічним станом учасників освітнього процесу |
Класні керівники, практичний психолог, педагогічні працівники
|
Протягом року |
|
|
Батьківські збори з просвітницькою метою для недопущення випадків жорстокого поводження з дітьми в сім’ях, а також для зменшення ризику булінгу та відстеження таких випадків у школі. |
Класні керівники, практичний психолог, адміністрація школи |
Протягом року |
|
|
Надання рекомендацій учасникам освітнього процесу (педагогічним працівникам. учням, батькам). |
Практичний психолог |
За запитом |
2. |
Створення безпечного освітнього середовища у школі |
Моніторинг безпечності та комфортності освітнього середовища шляхом анкетування, опитування. |
Практичний психолог |
За запитом |
|
|
Інформування адміністрацію ліцею про випадки домашнього насильства і булінгу, що стали відомі |
Працівники школи, практичний психолог, класні керівники |
Протягом року |
|
|
Здійснення прийому звернень та повідомлень про випадки булінгу відповідно до чинного законодавства |
Адміністрація школи, практичний психолог |
За запитом |
3. |
Професійний розвиток та підвищення кваліфікації педагогічних працівників |
Забезпечити виконання педагогічними працівниками вимог Законів України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу», спільного наказу Державного комітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 19.07.2015р. № 564/836/945/577564/836/945/577 «Про затвердження порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення». |
Адміністрація школи |
Протягом року |
|
|
Забезпечення організації семінарів, тренінгів з педагогічними працівниками школи щодо розгляду тематичних питань із залученням фахівців (НМЦО м. Львова, практикуючих психологів, правників, тощо) |
Адміністрація школи |
Протягом року |
|
|
Участь у семінарах-практикумах для психологів, соціальних педагогів з питань профілактики булінгу серед учасників освітнього процесу. |
Практичний психолог |
Протягом року |
Агресивність у дітей - властивість особистості, що виявляється у готовності до агресивних дій.
1. Напружені стосунки та агресивна поведінка батьків.
2. Схвалення дорослими агресивної поведінки людей, які спілкуються з дітьми.
3. Поблажливість батьків, їхня готовність пробачити агресивні дії, вчинки дитини.
4. Жорстоке покарання батьками виявів агресії дитини.
5. Батьки безпосередньо заохочують виявлення агресії у дітей або дають приклад відповіної поведінки стосовно інших.
6. Байдужість у разі виявлення дітьми агресивності.
Батьки по-різному реагують на агресивну поведінку дітей залежно від того, на кого вона спрямована: на них чи на однолітків. Зокрема, встановлено зв'язок між батьківським покаранням і агресією у дітей. Жорстокі покарання пов'язані з відносно високим рівнем агресивності у дітей.
Найменш агресивними є діти, батьки яких не були ні поблажливими, ані суворими. Їхня позиція – засуджувати агресію, але без жорстоких покарань у разі провини.
Дуже важливо знати, які телепередачі дивляться діти, адже неконтрольовані перегляди фільмів низького рівня несуть відверте зло для дитини: вчать агресивності, знижують рівень моральності дитини.
Батькам, які розумно реагують на агресивність своїх дітей, як правило, вдається виховати вміння контролювати себе у ситуаціях, що провокують агресивну поведінку.
- бажання привернути до себе увагу з боку батьків та однолітків;
- прагнення отримати бажаний результат;
- мета бути головним;
- захист і помста;
- бажання принизити гідність іншого;
- бажання наголосити на своїй перевазі;
- реакція на фізичне покарання.
Вони хочуть, щоб від них відчепилися, і в решті решт мають результат: від них не сподіваються великих досягень і рідше вимагають виконання обов'язків. Маючи двох або більше дітей, стомлена мати нерідко перекладає більшість справ на менш агресивну дитину, спричиняючи незадоволення й розвиток комплексу неповноцінності. Агресивнішу дитину залишають у спокої та дають більше свободи.
Проте й агресивні діти платять за це свою ціну: вони гірше адаптуються у суспільстві, оскільки не засвоюють досвіду дорослих.
Злість, гнів руйнують соматичне здоров'я дитини. Так, наприклад, захворювання дитини на алергію є ознакою відсутності емоційного самоконтролю. Підсвідомість таким чином виводить назовні почуття й емоції, які дитина в собі стримує, не маючи досвіду вивільнити їх конструктивним шляхом.
За матеріалами газети «Психолог»
«Запобігання дитячій агресії»
1. Намагайтеся зберігати у вашій сім’ї атмосферу відвертості і довіри.
2. Не давайте своїй дитині обіцянок, яких не можете виконати.
3. Не ставте своїй дитині будь-яких умов.
4. Будьте тактовними у ставленні до особи дитини.
5. Не карайте дитину за те, що робите самі.
6. Не змінюйте своїх вимог до дитини за будь-яких обставин, будьте послідовними.
7. Не робіть дитину заручником стосунків між дорослими.
8. Не бійтеся поділитися з дитиною своїми почуттями; розповідайте дитині про те, що ви відчуваєте з приводу того, що сталося.
9. Ставтеся до дитини незалежно від її успіхів – у навчанні, спорті і т. ін.
10. Контролюйте свої емоції.